Saturday, June 30, 2007

Manambato

Nog nieuws? Vraagt iedereen me hier elke dag. En netjes zeg ik dat er niks nieuws te melden is, en daarna komen de verhalen los.
Hier in Tana is het vooral werk, maar afgelopen week heb ik de kans gezien om 2 dagen weg te gaan.

Richting kust zagen we hier en daar een vrachtwagen in een rijstveld liggen of een container op zijn kant. Het is ook niet de makkelijkste weg. Op een bepaald punt ga je in no time een kilometer omlaag. Daarbij is het wel de enige verbinding van de havenstad naar de hoofdstad.

Na nog een keer met de auto op een bruggetje klem te hebben gezeten zijn we met de boot naar een natuurreservaat gegaan. ’s Ochtends bij het ontbijt zaten de maki’s al overal om ons heen om de bananen van tafel te grissen en de jampot leeg te likken. Brutale beestjes zijn het.

1 comment:

Jaap Bosch said...

Ff een tijdje weg geweest van je blog, maar ik begon weer trouw te lezen sinds ik terug ben uit Donker Afrika. Ik hoop dat je af en toe ook denkt aan een biertje in de Witte de With!