Sunday, May 24, 2009

CZ

Winter is hier begonnen en het wordt ook echt kouder. Meestal is er midden op de dag nog wel tijd voor wat zonneschijn en een temperatuur in de 20, maar 's avonds is het toch al koud. Nou heb ik er natuurlijk niet zoveel last van als mijn nieuw verworven familie, of mijn overgeïnteresseerde buurkinderen aan de andere kant van de bijna omvallende schutting. Maar genoeg over het weer.

De dagen worden hier gevuld met het voorbereiden van een overhaaste bruiloft. Vrijdag hebben we op straat een auto geregeld voor Zo en mij. En de priester wilde ons tot nog wat voorstudie dwingen. Voor de gemeente zijn ook alle papieren ingevuld, na wel wat problemen en heen en weer in de file staan in de stad hier. Ook heb ik een ander deel van de familie al ontmoet. Mooi detail was dat de vriend van Zo's getuige getooid kwam in een t-shirt met daarop een lachende bruid, een trieste bruidegom geflankeerd met de woorden "Game Over". Tja.

No comments: