Thursday, February 8, 2007

On my own

Zo ligt de site er nu nog bij. Hier moet dus in no time een 40MW electriciteitscentrale verrijzen. En ik moet daar ook nog eens voor gaan zorgen. Vandaag hebben we ons eerste malgassisch ritueel uitgevoerd om mijn nieuwe office in te wijden, en de fantasmen uit te jagen. Lichte twijfel was er of de fantasmen wel akkoord zouden gaan met het merk whiskey dat ik hiervoor gekocht had. Veel stelde het niet voor. Een klein beetje whiskey werd tegen de muren en op de vloer gegooid, om in ieder geval genoeg over te houden om iedereen ook wat te drinken te geven.

Er zullen nog wel meer rituelen volgen. Zo hebben we een graftombe ontdekt op de plaats waar we gaan bouwen. Deze dateert uit 1928 en heeft arabische opschriften. Zie daar de bizarre mix die Madagaskar in zich draagt. En de botten moeten er dus uit en in nieuwe doeken gewenteld op een andere plaats begraven worden.

Ondertussen ben ik dus ook alleen over van onze buitenlandse invasiemacht. En moet ik me zien te redden in de lokale mañana-cultuur. Mora mora zullen ze hier wel denken, maar ik word achternagezeten door de nederlandse prestatiedrang.

Y para los que no saben holandés:

Aqui estoy en Antananarivo, Madagaskar con muchos problemas de evitar confundir el español con el frances o bien el malgach. La foto de arriba muestra la situacion actual a donde debe estar nuestro central thermico en poco tiempo. Vamos a ver como hacerlo en esta cultura de mora-mora..

No voy a poder escribir mucho desde aqui, porque la conexion de internet es pobre, como es todo el pueblo aqui. Hasta que es dificil de encontrar mujeres que no se venden o andar por la calle sin vendedores a todos lados..

Bueno os dejo.. I leave you here.. later meer.. luego mas.. y Veloma

1 comment:

Jaap Bosch said...

40 miljoen watt, haha ga ik volgende week weer 14 watt zonnepanelen verkopen. En dan te bedenken dat Corus 400-500 miljoen watt slurpt) Voor het mooie perspectief...
Net groen licht gekregen, vlieg volgende week zaterdag uit naar UG.